Maks Grafisch Bureau: 2 doelgroepen verrijken elkaar

Het Grafisch Bureau van Maks vzw wil de de wereld van design toegankelijker maken voor iedereen. Ook voor mensen uit kansarme buurten, zonder diploma, in soms kwetsbare situaties. Daarnaast willen we de communicatie voor een meer inclusieve maatschappij verbeteren. We helpen klanten uit de non-profit sector met hun missie door een goede branding of website te ontwerpen. We helpen hen in een invloedrijke, doeltreffende en effectieve communicatie. Het Grafisch Bureau wil kwaliteitsvolle communicatie ontwikkelen met een positieve impact voor klant en maatschappij.
64 print projecten(affiches, Rapporten, etc.) | 3 huisstijlen | 6 websites | 22 websites onderhoudcontracten | 6 newsletters | 9 video projecten | 39 diverse klanten

Het grafisch bureau heeft twee doelgroepen. Ten eerste staan grafische- en webontwerpers in opleiding centraal bij ons. Ze leren de juiste werkattitude en instrumenten aan die zij later nodig hebben op de arbeidsmarkt.

Een tweede doelgroep zijn onze klanten. Zij zijn belangrijke partners die onze missie als opleidingscentrum steunen door ons te vertrouwen. Het grafisch bureau ontwerpt en produceert alles voor hun interne en/of externe communicatie.

Grafische ontwerpers krijgen bij Maks vzw de kans om meteen te werken aan echte projecten en op die manier al doende te leren. Dit zijn waardevolle extra elementen in hun portfolio.

Nieuwe branding, grafische vormgeving voor VECK

Het VECK (Vlaams Expertisecentrum Kindermishandeling) benaderde het grafisch bureau voor een reeks opdrachten. Voor een website van Vlaamse jeugdbewegingen maakten we de branding, grafische vormgeving en navigatie-interface. De site biedt hulpmiddelen voor het opsporen en voorkomen van kindermishandeling. Het is een project in opdracht van het Agentschap Opgroeien en Benjamin Dalle, Vlaams minister van Welzijn en van Jeugd. Dit zijn belangrijke spelers op deze markt en het maakt onze personeelsleden in opleiding trots. We realiseerden voor het VECK ook een diagnose-instrument en een stappenplan voor het verplegend personeel in hun netwerk, alsook vier video’s om ziekenhuispersoneel op te leiden in het opsporen en aanpakken van kindermisbruik.

Deze samenwerking was uiteraard zeer interessant voor ons personeel. We werkten aan een totaalpakket: de ontwikkeling van een logo, het ontwerp van een website-interface, posters en folders, de creatie van verschillende illustraties die in het hele project kunnen worden gebruikt. Dit in tegenstelling tot andere opdrachten waar we vaak deelopdrachten krijgen vb een logo, een folder, …

De klant was blij met ons werk en onze personeelsleden kunnen hun portfoliwaren aanvullen met geweldig nieuw werk.