Publicis schenkt 10.000€ aan Maks

In ons vak ervaren we elke dag hoe hard de strijd om digitaal talent woedt. Daarom dat we enkele jaren geleden al ingezet hebben op een structurele samenwerking met MAKS om meer kinderen in contact te brengen met deze wondere wereld. Capital Digital ontstond vanuit het idee dat “coding” taalneutraal is en kinderen van verschillende achtergronden niet alleen verenigt, maar ook extra kansen in het leven biedt. Een idee werd een project, en het project is intussen een blijvende waarde.

Daarvoor zijn we MAKS heel dankbaar. In 2020 hebben we de band met dit project terug aangehaald, en we zijn vastberaden dit niet meer los te laten. De ultieme doelstelling was om meer Brusselse kinderen de weg te laten vinden naar een digitale job. Uit de allereerste lichtingen gastjes, zijn intussen al een paar studenten gegroeid. De droom begint dus steeds meer realiteit te worden. En wij maken ons alvast klaar om de eerste Capital Digital stagiaires te mogen ontvangen.

KAREL VINCK

Co-CEO Publicis Groupe Belgium